söndag 11 januari 2015

Prylbögeri

Jag ger ordet prylbög ett ansikte! Materiell lycka!
För några veckor sedan råkade jag missa fickan när jag skulle lägga ner mobilen, och den drösade ner rakt i asfalten. Vilket resulterade i en (väldigt) sprucken skärm (som fortsätter att spricka och även smula).. och att lägga över tusen riksdaler på en reparation på en nästan två år gammal telefon är inget jag har lust med. SÅ! Denna fagra S5:a kommer förhoppningsvis på posten i nästa vecka. (^^,)
Då vi egentligen inte har pengar till detta så är det halvtråkigt att behöva köpa en ny.. men jag har en känsla av att jag kommer komma över detta problem, ganska snart.

2 kommentarer:

  1. Jag har levt med min spruckna skärm (som G fixade, inte jag!) i snart 6 månader, just för att jag inte vill lägga 1500kr (kostar det här uppe, Stockholm är dyrt :P) för att laga skärmen. Snart går mitt abonemang ut så tänkte jag skulle vänta tills dess. Jag vill inte lägga ut nya pengar på en ny telefon eftersom det finns så mycket annat i huset att lägga dom på, som min trädgård i vår ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade kunnat leva med det också, men skärmen smulade så. Och Juno gillar att pilla med den. ;) Men jag hade inget abonnemang, då vi köpte den kontant.
      Du får ta mer kort på ert hus, Riikka! Och trädgården! :) Eller har du det, bara att jag har missat?

      Radera