lördag 18 april 2015

Tjolahopp

Igår var vi och handlade på Willys, jag var sötsugen och började plocka bland lösgodiset. Juno hittade en tom påse som någon hade lämnat och gick och pekade på godislådorna; "dää, dää, dää!". Efter sisådär hundra "nej, det är bara mamma som ska ha godis!" så öppnade ungen lådan med klubbor och tog försiktigt upp en och la i sin tomma påse och tittade på mig och flinade stolt.
Jag fick lite skräp i ögat och hade fasiken inte hjärta att neka henne klubban, så det vara bara att lägga upp hennes ekande påse bredvid min välfyllda på vågen och se glad ut.
Älskade, älskade unge.. hon släppte baskemig inte klubban förrän vi (så gott som) slet den ur händerna på'na när vi kom hem och skulle käka pizza.

I skrivande stund ligger donnan där nere och hostar, hostar och hostar.
Ska runda av här och gå och lägga mig.. gubben är ut och härjar med sina kompisar, så någon måste ju vara, eller åtminstone agera, pigg imorgon bitti när lillfröken vaknar. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar