tisdag 8 oktober 2013

Midnatt råder

Klockan är strax efter midnatt. Jag ligger under täcket i sängen, Juno ligger i sin säng en och en halv meter ifrån mig. Jag hör hur hon andas.. tur är väl det.
Jag vaknar ofta om nätterna och tror att hon ligger i mitt örngott. Eftersom jag hör hur hon kippar efter luft så brukar jag få bråttom att försöka få ut henne.. ofta tar det en stund för mig att förstå att jag drömmer.. fast jag är vaken. Vakendrömmar.. hallucinationer..?
Jag skulle vilja filma mig en natt, hur jag rör mig och vad jag pratar om. Så oroligt som jag faktiskt sover..
Aja, skitsamma.
Mathias sitter ute och spelar Diablo på datorn. Det är gött för honom att få spela ibland.. utan att hans tjuriga sambo sitter och flåsar honom i nacken. Nu väljer han lite själv hur länge han ska sitta och spela.. för jag vill ändå att han går upp med mig och Juno på mornarna.. vilket brukar vara runt 10-snåret. ;)

Ska sova nu. Lillfisan vaknar la om några timmar och vill ha käk. God natt.. och sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar