onsdag 30 oktober 2013

Oh my

Vi är lite sådär töntiga, jag och Mathias. Eftersom Juno gråter ganska tyst så har vi aldrig velat somna henne inne i sovrummet.. utan hon har somnat i soffan med oss och så har vi burit med henne in när vi själva gått och lagt oss. Då slipper hon ligga och gråta alldeles solo och vi slipper vara nervösa över att inte höra.
Men! När vi var i Flen i helgen så fick vi en babymonitor/vakt av mamma och pappa. Den kostade ynka 30 riksdaler och fungerar finfint! Så den har vi stående i sovrummet med Juno. Så idag, på lillfisans fyramånadersdag, har hon somnat gott i sin egna säng medan mamma suttit vid datorn och pappa glott på tv. Vi har sluppit viska till varann och vi har kunnat höra henne genom vakten. Så. Jävla. Bra.
Hon har blivit stora tjejen!

Dock inte kroppsligt. När vi var på bvc i måndags så hade Juno bara gått upp ca 400 g, på en månad. Det är inte hejdundrande bra.. så bvcsköterskan rekommenderade ersättning tre gånger om dagen.. efter amningen. Det är bara det att lilla fröken vägrar flaskan! Hon puttar ut den med tungan och rynkar på näsan. Har fått tips om en flaska som ser ut och känns som en tutte.. tommee någonting..? Den ska köpas imorgon! Boom.
Men det betyder att jag inte behöver ha ångest över att ge ersättning vid sidan av.. för nu måste jag.. inte bara vill, hon rekommenderas att få! Nog för att det är tråkigt att jag börjar sina.. men jag ficl beröm över att ha helammat till nu.. i 4 månader. Är det ovanligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar