onsdag 21 november 2012

A-kassa

Jag fick en smärre chock när jag öppnade mitt "lönespecce" från A-kassan igår. Jag som räknade med att bli (så gott som) stenrik, med retroaktivt och fan och hans moster, får ynka 1549 kronor insatta på mitt konto imorgon. Faaaaan!, tänkte jag och såg "våran" extra bil köra iväg, och rundan som Mathias lovat mig på Överby (shoppingcentrum) gick upp i rök och hoppet om att få betala åtminstone halva räkningarna försvann i ett tjillevipp! Det måste blivit något fel, konstaterade vi! Mina 45 "avstängningsdagar" var juh över för längesen, och mina 7 karensdagar likaså! Men icke! Dom räknar avstängningsdagar med 5 dagar per vecka, inte 45 dagar i rad. Såå min avstängning upphörde 24 oktober.. och dom 7 karensdagarna på det. Så retroaktivt my ass!
Något positivt; jag kan plugga i 50%-takt OM/EFTER att jag skickat in en ansökan om att få göra det.. och jag har kassakort att fylla i för typ hela augusti som jag KAN får ersättning för. För dom började inte räkna avstängning/karens förän efter godkännandet av ersättningen.. blaha! Jag känner att detta spårar ut som fan.

Jag kommer inte bli så rik som jag först trodde.. men jag kanske kan få plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar