måndag 26 november 2012

Igår

Igår fyllde Mathias år, så det var en massa folk över på fika! Jag bakade (nämen!) hallon/blåbärs- och äpple/kanel-smulpajer och så lät jag ICAs färdiga kanelbullar vara inne för länge i (varmlufts)ugnen så dom vart stenhårda! Men folk gillade pajerna, så jag är nöjd!
Vilma vart dundersjuk (jag trodde hon skulle dö, hönsmorsa som jag är), spydde och hade sig. Sen låg hon bara på golvet (hon valde golvet före soffan/någons knä), raklång, och bara skakade i flera timmar. Sen somnade hon som tur var och sova gött i hela natten, och idag är hon som vanliga gamla Vilma. Hon åt nog bara något olämpligt uppe på berget.. och så vart hon la så sopslut av allt folk och att hon spydde..

1 kommentar:

  1. Usch vad läskigt! Hoppas det är OK med henne. Såg att ni varit hos veterinären, vad sa dom??

    SvaraRadera