torsdag 26 september 2013

Klädväg

Det är så sjukt svårt att veta hur mycket man ska packa på Juno.. i klädväg, menar jag. Det börjar ju bli riktigt kallt ute och jag är rädd att hon ska frysa. Samtidigt är jag rädd att hon ska bli för varm. Ett riktigt dilemma det där..

T.ex. idag. Hon hade långärmad body, byxor i typ.. plysch? Såndär sammetliknande tyg.. men inte sammet. Till det fick hon på sig tillhörande tjocktröja (som ni såg på bilden i tidigare inlägg), vantar (då hon vägrar ha händerna under filten/täcket) och så strumpor och raggsockor. Mössan skippade vi idag då hon hade luvan på sig. Sen drog jag påslakan och snuttefilten över henne. Är det för mycket eller för lite..? Hur klär ni era barn?
Ska man tänka som om jag klär mig själv? Eller är bebisar känsligare mot kyla? Eller mer benägna att bli för varma..? När jag tycker att det är kallt så tänker jag automatiskt att hon också tycker det. Fel tänk?

Hönsig morsa..? Japp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar