tisdag 24 september 2013

Skön dag

Sitter på muggen. Det är min egna tid. Att göra nr ett och nr två.. :P

Precis hemkommen från en promenad med hundarna. Riktigt härligt väder ute.. men kallt! Drog på Juno både raggisar och stickad tröja. Dock blev hennes händer till is så raggsockor fick bli vantar. Fan vad jag är smaa-hart, tänkte jag. Jojomen.
Men vad man känner sig bra, när man faktiskt lyfter arslet ur soffan och gör något! Något så enkelt som en liten promenad. Känns kanon när man sätter sig i soffan igen och vet att både vi och hundarna fått frisk luft! :) Det värmer gott i själen.
Vi har bestämt oss för att minska drastiskt på chips.. så stoltheten jag gick ut med från Hemköp, UTAN chipspåsar,  gick inte att förklara. Kom dock på att vaniljmunkarna och wienerbröden inte heller är så nyttiga.. men som man brukar säga; banta får jag la börja göra imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar