onsdag 9 april 2014

Bråkigt

Det där med festlokal höll på att ta kol på oss. Jag ville ha en romantisk, eller åtminstone neutral, lokal som man inte behövde pynta så förfärligt mycket för att få bröllopsfin.
Mathias ville ha en stor. Punkt.
Jag ville prompt hyra HELA vandrarhemmet här i Vargön! Alla från Flen skulle minsann få sovplatser! Så, what the hell, vi hyr hela rasket! Tiotusenspänn! Mathias sa emot; fan heller! Inte så mycket pengar för vandrarhemmet! Visst för Ronnum, men inte vandrarhemmet!
Mathias höll på Hallevis klubbhus. Stort som fan, plats för nittio personer (tror jag?)... på en idrottsanläggning. Med femhundrafemtioelva ton vimplar, lagfotografier och gardiner som förmodligen inte bytts sen åttiotalet.
Vi ringde runt som galningar. Var osams. Ringde lite till. Vart osams.
I en lokal fanns regeln; bara EN brudvals, sen ETT glas vin att skåla med till maten. Kyrklig? Japp..
I en fick man inte dricka alls.. en var för dyr, en var för liten, en låg två och en halv mil bort.

Men sen sa min mamma OCH min kompis Sofia; kolla Ursands camping, då?

Behöver jag säga att jag (OCH Mathias!) föll för deras restaurang?! Platschefen var suuupertrevlig, krögaren som ska sköta maten var suuuupertrevlig! Det bästa var dock priset! Vi kommer såå jävla billigt undan så det är för bra för att vara sant, dessutom behöver vi varken tänka på nåt! "Ni ska inte behöva tänka på något annat än er själva och era gäster!" Det känns så sjukt bra!


Man går igenom hela den mysiga campingen, och ända längst ner vid vattnet ligger den lilla restaurangen där vi ska vara, det är den som syns på bilden. :) 

(Bilderna lånade från Ursand Resort & Camping och Ursand.se)

4 kommentarer:

  1. Vad jättefint ställe ni har valt! Och september månad, en av dom finaste månaderna på hela året om du frågar mig. Ni kommer att få det där jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är superfint! Och passar oss som handen i handsken! :D

      Radera
  2. Vad mysigt det ser ut!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättefint! Vi får åka dit och kolla när du/ni hälsar på! :D

      Radera