måndag 21 april 2014

HULKEN!

Det är svårt det där med att "hålla igen". Redan innan vi ens åkte till Flen kände jag att mina tankar snurrade bland chips, godis, pizza och sliskiga drickor.. och när vi kom fram så hade mamma och pappa fått en påskkruka (en kruka flätad av gamla kaffepaket) - full med plopp, kexchoklad och riesenkolor - av mormor. YAY tänkte jag, strö salt i såren, ba'! Det kommer bli myyycket lättare att inte tänka på sötsakek nu! Såå..
..jag bestämde mig för att det är påsk, och och på påsk får man fuska och äta så mycket godis man vill! Och det gjorde jag.. hela krukan var länsad när vi satte oss i bilen på söndagen och skulle åka hem. Med hjälp från både mamma, pappa och Mathias ska tilläggas. Men jag åt nog mest..
..och fick mest dåligt samvete av alla!

Så idag spenderade jag närmare två timmar på gymmet, 25 minuter uppvärmning på cykeln.. och sen styrka. Det slutade med att jag fick klamra mig fast vid trappräcket, med båda händerna, påväg från gymmet. Annars hade jag ramlat ihop. Bokstavligen. Men vad skönt det är!
Från att klaga över att jag inte ville gå till gymmet imorse, till att skutta ut (i mina tankar) från gymmet och känna sig som hulken.. för att jag faktiskt orkade höja (nästan) alla vikter med ca 2,5-10 kilo sen sist. Mhm, boom.

Men du fåååååår fuska nu, när du tränar! säger vänner, bekanta och familj.
NÄ! Baske mig att jag (så gott som) ska fixa min målvikt/kroppsform till bröllopet! .. och det gör jag inte genom att äta massa chips och godis!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat! Och absolut rätt tänk. Många tycker (tänker?) att bara för att man tränar kan man stoppa i sig vad som helst. Men vill man ner i fett, få mer muskler och forma kroppen måste man vara ganska hård mot sig själv. Du är stark, du klarar det här! Jag har själv varit så nere den här veckan för mina kliande nässelutslag i ansiktet men nu blev jag riktigt inspirerad och ska nog ge mig ut på en joggingrunda ikväll. Tack för det :D

    SvaraRadera