fredag 19 december 2014

Barnrum


Det är stiltje vad gäller inredning i Junos rum. Det är stiltje vad gäller inredning överallt i vårat hem.. det tycker jag är jobbigt, eftersom jag gillar att ha det fint. Men Junos rum vill jag ta tag i snarast.
Hon har en fin fondvägg med rosa stjärnor, och jag är skapligt nöjd med möblerna. Dock inte möbleringen.. och eftersom jag (ja, jag, Mathias bryr sig nog inte nämnvärt) inte är nöjd med möbleringen så vill jag inte sätta upp nåt på väggarna, heller inte hennes sänghimmel (samma sänghimmel som på första bilden).

På min lista finns bl.a. en eller flera såna vimpelgirlanger i taket/på väggarna. En sån ljusslinga som den i fönstret på sista bilden. Vägghyllor, för sånt som är fint i barnrum, men som jag inte vill att hon ska leka med. En tavla har vi, på en kossa, i grönt.. kanske fler tavlor..?
Sist men inte minst; FÄRG FÄRG FÄRG! Och lite mer FÄRG! Det ska vara så jävla färgglatt så man blir yrslig när man kliver in i hennes rum! Och där med basta!

Men vi ska till Ullared i början av nästa år.. om ett par veckor alltså. Så då ska jag kika efter dom där små detaljerna som gör så mycket! :) Ska dessutom kolla efter lite inredningsattiraljer till mig (OSS!).. ska bli skojsigt!

Eller, håller du inte med, Mathias...!? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar