fredag 12 december 2014

Fasiken

Det går magsjuka på förskolan där Juno är inskriven. Det fick vi reda på när vi klev in genom ytterdörren och mötte dom två ungarna som blivit hemskickade.. vafaan! Magsjuka är väl definitivt inget vi behöver här hemma efter alla jävla öroninflammationer och förkylningar!  I och för sig så hade vi inte behövt det i vilket fall som helst..!

Så vi var med på luciafirandet (som hölls utomhus) som planerat, men drog hem illa kvickt direkt efteråt. Men jag hann snacka med en av lärarinnorna och gnällde lite över att jag är livrädd för magsjukan och att jag helst håller mig på mils avstånd. Ja, men jag kan be dom ringa till er på måndag om det har brutit ut fler magsjukefall, så ni vet!
Jag berättade att jag kände mig urlöjlig som inte ville skicka min unge till dagis när det gick såna sjukor, men hon ruskade på huvudet och sa; det är det många föräldrar som gör! Stannar hemma med barnen vid magsjuka. Det är bara ansvarsfullt! Varför utsätta barnet för risken att få magsjuka!? Visst, MÅSTE barnet verkligen komma, så måste den. Så är det bara! Men går magsjukan så försök stanna hemma!
Det kändes skönt att höra, faktiskt. Men såklart så jobbar Mathias dag på måndag (han har jobbat kväll hela denna veckan) och jag går min sista vecka i skolan.. så egentligen måste vi skicka dit henne.. men jag vill inte, vill inte, vill inte! Hoppas, hoppas, hoppas det bara var en släng av matförgiftning dom ungarna hade..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar