söndag 19 augusti 2012

Måleri

Höll på att göra i byxorna när jag tittade i spegeln för en stund sedan; nedre kanten på mina framtänder var bruna! Bruna!? Alltså, riktigt missfärgade. Synligt. Innan jag bestämde mig för att jag skulle få ett nervöst sammanbrott eller inte så borstade jag tänderna.. och det gick, så gott som helt, bort. Liite, liiiite brun färg finns kvar.. men det tar jag bort när jag borstar gaddarna innan läggdags.
Förklaringen till missfärgningen finns nog i att jag har satt i mig en jävla massa plommon ikväll.. och ni vet juh hur man käkar dom. Men FY, vad rädd jag vart! Tänderna är fruktansvärt viktigt för mig, dom ska vara fina.
Jag är inte manisk med att borsta dom.. men jag vill inte ha en massa mat mellan dom eller fula bruna missfärgningar.

Bah.. idag har vi allafall packat ner tallrikar/muggar/glas och grejer i lägenheten.. och när vi kom dit idag så stod ytterdörren olåst! Målar-snubbarna hade glömt att låsa, tamigsjutton! Tänk om lägenheten var länsad.. vad hade Flens Bostad sagt om det..? Usch.. ska faktiskt ringa imorgon och be dom skälla lite på målarna; lås dörrarna! Och lär er att måla!

När vi flyttade in i lägenheten så ville jag ha speciella tapeter, som inte fanns i "deras" sortiment.. så jag frågade; om ni betalar tapeterna så kan vi tapetsera! Svaret löd;
"Haha, nejdu, ska ni tapetsera får ni allt hyra in professionella målare som gör't! Inte kan vi ha amatörer som tapetserar lägenheterna! Hur skulle det se ut?"
Jag ska ta ett kort på hur fint och professionellt dom har målat i våran lägenhet.. så ska jag lägga upp fotot här på bloggen. Så ska ni få se.. hur professionella målare gör.

NU ska jag sova. God natt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar