fredag 17 augusti 2012

Läääängesen!

Det var på tiden, va? Nu sitter jag här igen och knappar ner lite ord. Vid Bengts dator.

Efter 4 veckor i Vargön ska jag nu hem till kära Flen igen, 2 veckor. Utan Mathias.. men hemma hos mamma och pappa. I mitt gamla skjul. Det ska faktiskt bli lite mysigt. Mammig och pappig som jag är så känns det bra att få bo och spendera så mycket tid hos mamma och pappa som möjligt nu innan flytten. Och SKÖNT att inte bo i lägenheten, så man kan packa ner ALLT och inte tänka; "näfan, det där kan jag behöva. Hm, lämnar den framme. Blahablaha." Så det tackar jag mina päron för; att jag får bo hos er.. :)

Med Ester går det bra! Vilma har blivit väldigt vaktig, morrar så fort det går någon förbi huset eller om vi är i "vårat" rum och någon kommer hem, utan att hon ser vem det är. Hon, som aaaaaalltid har varit tyst, skäller och ylar så fort det är någon på dörren. Sen om allt detta beror på att Ester är valp och måste skyddas, eller om det är för att vi är i ett "främmande" hus vet jag inte. Men nu har hon iallafall visat sicken vakthund hon är. Våran lilla fis.
Ester; hon är som den valp hon är.. gnager på allt. Kissar inne (mycket mindre än vad jag någonsin trott, men det händer) och är allmänt klumpig. En riktig gose-hund är hon! Både Susannes hund Iris och Jessicas hund Nellie är rädda för henne.. förmodligen för att hon är ful.. eller skrynklig. :P Så dom börjar skälla och morra så fort hon kommer för nära. Hilda (Susannes andra hund) är världens mamma.. slickar och tvättar och slickar lite till! Nästan maniskt. Haha.
Man märker dock att Ester är bulldog! Envis som en röd jävla gris är hon ibland. Och när man säger till henne, att man t.ex. inte ska bita på skor, så blir hon sur och går och lägger sig och tittar menande på en; "titta nu, vad sur jag är! Fnys!", det är sant! Kanske inte att hon pratar.. men att hon ser verkligen SUR ut när hon blir tillrättavisad! Haha!

Men iallafall.. avrundning på gång. Om det är någon som känner sig manad att komma och hjälpa mig att packa och städa lägenheten; du är så välkommen! Och fredagen den sista augusti ska allt dessutom in i en lastbil (blink, blink).
Nu ska jag plocka hundbajs, dammsuga och ta en kopp kaffe till.. HEJ!

1 kommentar:

  1. Jag trodde att det var nu på lördag vi skulle köra flytten. Det är tur att det är ordning på Janne iaf...

    Kirsi

    SvaraRadera