söndag 26 augusti 2012

Söndag

Denna afton avslutar helgen.. som varit både härlig och jobbig.
Mathias kom, under viss tvång, upp och hjälpte till med städning och packning. Vi hann med så gott som hela lägenheten. Förmodligen för att Mathias inte är FULLT lika noggrann som jag/vi; "Så länge vi inte lämnar världens lorthögar eller fläckar i lägenheten så kommer vi inte få underkänt!". Okej.. jag kanske är manisk vad gäller att få så rent som möjligt. Men jag är så jävla rädd för att inte få godkänt för städningen.. jag/vi har ingen chans att komma hit och städa om efter att vi flyttat. Då får vi stå för städfirma..
Men om en städfirma får godkänt så lär vi också få det. Med hästlängder!

Vi är som sagt så gott som klara.. och idag hann vi inte med fullt lika mycket som igår. Vi vart nämligen bjudna på kaffe hos grannarna och där vart vi kvar ett par timmar. Att vi inte fikat/umgåtts med dom tidigare, vi har trotts allt bott vägg i vägg i 2½ år!? Neeej, vi passar på en vecka innan vi flyttar. :P Haha!
Jag hoppas iallafall att vi får lika schysta grannar i Vargön..!
Sen var det ett par och hämtade ett hemmabyggt DVD-ställ och en pizzaugn hos oss idag. Bra idé av Mathias att lägga ut det på Facebook's Köp&Sälj! Skänks saker bort så brukar det oftast gå fort.. och så slipper man släpa ner skiten till sophuset. ;)
Mathias sanerade badrummet idag, iallafall. Och jag lyckades få ihop lite utspridd skit i lådor och rengöra element och blombrädor!
Sen åkte vi hem och käkade pappas lasagne (något av det godaste som finns) och efter eftermatenkaffet pussade jag Mathias hejdå, då han åkte tillbaka till Vargön.

Ikväll har jag suttit och knåpat ihop en liten "önskelista" från/på IKEA. Inte vet jag varför, men så vart det iallafall. Jag ser nästan mer fram emot helgen EFTER vi har flyttat, då vi ska till sistnämnda varuhus. Kanske..? Om vi inte åker helgen efter.. så man hinner känna efter ordentligt vad man behöver och inte. Är jag klok då..?

Sovdags nu! Ska ut och möta upp Tovan i stallet imorgon (om det inte regnar som fan) och ta en morgonkaffe. Sen till lägenheten och göra det sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar