tisdag 21 augusti 2012

Slit och släp

Det känns bra att komma upp tidigt på mornarna. Idag t.ex: 08:00. Men det hade varit mycket bättre och skönare att få vakna vid den tiden, heeeelt av sig själv. Inte av att två hundar turas om att försöka ta sig upp i sängen, för att sedan (när dom blivit nekade femtioelva gånger) börja leka med varann. Lycka till med att sova!
Jag vet att ni tänker; "Vänta du tills du får barn!" eller "Det är inte ett dugg synd om dig, jag har också haft hundvalp!" eller "HAH, min hund/unge/vadsomhelst brukar väcka mig vid 05:00, du ligger i lä kompis!". Men ni gnäller la också.. att det är alldeles för tidigt och att det minsann aaaaalltid är du som får gå upp och ut på natten, aaaaaaldrig din karl/kärring? :P Mhm.. stora problem.. stora problem.. ;)

Målar-killen kom och bad om ursäkt igår, när jag packade i lägenheten. Jag svarade att det händer alla.. även dom bästa (d.v.s. mig). Och att jag var irriterad tills han kom och bad om ursäkt!
"Jag hoppas du har haft en målare hos dig som bett om ursäkt!", ringde chefen över målerifirman och sa; "och jag hoppas han såg bekymrad ut! För så gör man inte! BAH, glömma att låsa dörren sådär, näfan!". Men ingen kompensation fick jag. ;) När han frågade; "Det är ingen skada skedd va..? Inget som fattas eller något?" ville jag svara; "Jo, jag fick allvarliga psykiska men av detta, kommer inte kunna sova i framtiden. Ni kan flyttstäda våran lägenhet!".. men jag sket i det. För inget fattas.. och jag är inte tokigare än vad jag brukar. Så.. ingen skada skedd.

Sitter hos mamma och pappa nu och samlar kraft och motivation till att ta mitt feta arsle till lägenheten och packa. Hur mycket man än packar, så öppnar man nästa skåp och märker att det är låååååång tid kvar innan man är färdig. BLÄ! :P Mera kaffe på det här, en sväng förbi "mammas begagnataffär" och sen till lägenheten dåredårå! HEJ!


2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa....du är dig lik;) Lika galen, spontan och lite småtjurig. Gillar det! Ungefär som din mor, och jag gillar henne med! Önskar ibland att jag vore lite mer som Lena, eller nja, eller jo, ibland;))
    Nu har jag lagt till din blogg i min "mapp" bloggar. Så nu ska jag följa dig vart du än går, mig blir du inte av med så lätt.
    Hoppas det går bra med jyckarna, trots tidiga mornar och nattnödiga bebisar(valpen), du fattar!
    Så...ge dig iväg till lägenheten o packa....lås efter dig!!
    Kramizzz! Helena.(Bejmar)
    Vadååå, välj profil innan jag kan kommentera?? Från sidan eller, framifrån gör jag mig bäst, eller kanske bakifrån (hm,,frågar Micke). No comments. Anonymt får det bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittat till min blogg. :) Och vad roligt att du kommenterar! :D
      Det går fint med vovvarna! Ester sköter sig nästan bättre än Vilma, ibland.
      När det gäller att gnaga på saker är Vilma lite mer skötsam. ;)

      Jaapp, nu ska jag strax iväg till lägenheten.. ska skriva lite här först. ;)
      KRAM!

      Radera