söndag 2 december 2012

Vilma

Jaa, Riikka, vi var hos veterinären i onsdags. Dom tog blodprover, röntgade och klämde/kände.. men hittade ingenting! "Det visar inget på varesig röntgen eller blodprover, och det kan vi ju se som något positivt! Inga inflammationer eller liknande! Så det handlar förmodligen bara om någon magsjuka eller liknande." berättade dom på smådjurskliniken i Uddevalla.
Jag hade nästan hoppats på att det skulle visa något, så vi fick VETA varför hon mådde som hon gjorde.. eller MÅR. För sedan i onsdags har hon spytt dagligen. Och hon har inte ätit på ca. tre dagar. Även fast det kanske bara är en (långvarig) magsjuka (alltså ganska ofarlig) så känns det som ett så himla slöseri med pengar (3000 spänn, 1000 spänn av dessa betalade försäkringen) för att inte få några svar.. och så fortsätter hon må pest!
Idag har hon dock inte spytt, bara i natt, en gång. Men inte under dagen.. här om dagen spydde hon sammanlagt sju gånger tror jag. Hon äter inget, men hon dricker så gott som varje gång vi sträcker fram vattenskålen till henne. Hon sover mest, och är inte alls pigg på att Ester ska komma i närheten.
Men som sagt så verkar spyendet avta och idag lekte hon faktiskt, ni vet så som hundar gör; lägger sig med frambenen, med rumpan i vädret. Och när vi sa; "Jaa! Kom igen då!",  så fick hon ett rus och sprang mot oss "med rumpan före", ni vet då som tar i sådant med bakdelen så den nästan hamnar under kroppen. Det tog vi som ett gott tecken!

Imorgon har jag ett jobbcoach-möte inbokat, men eftersom Vilma inte är hejdundrande bra än och jag är hejdundrande förkyld så tänker jag stanna hemma!

 En trött Vilma i mitt knä, tidigare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar