onsdag 12 juni 2013

Anfall

Det håller till en måsfamilj här på Torpavägen. Tre små ungar knallar omkring här och gnyr. Ganska söta, utseendemässigt. Riktiga dunbollar! Men deras päron..! Huj!
I förmiddags gick jag ut med hundarna på en runda och när vi kom tillbaka så kommer måsjävlarna flygande med klorna spretande, redo att slita ut mina ögon! Dom störtdök och skrek åt mig; låt bli ungjävlarna! "Men jag vill bara hem!" - skrek jag tillbaka och viftade hejvilt. Måsar är fanimig otäcka, och stora som fan! Speciellt på nära håll. Usch.


Grannarna jagar dessutom över dom till denna sida (baksidan av kåken), för på framsidan ska barnen kunna leka utan att få måsklor nergrävda i huvudet. Men jag då..? Som bara har en ytterdörr att komma ut ifrån.. balkongdörren är bara låsbar på insidan. Dom andra har två utgångar, två portar och två sidor att hålla sig på. Men jag får gå igenom måsjävlarnas revir och förbi deras ungjävlar. Taskigt!

Nog om det.. vi har förövrigt bara nitton dagar kvar till beräknad födsel. Nitton dagar.
Jag fixade ihop två bilder.. i ett minikollage. Den ena är från elfte mars och den andra är från idag.. tolfte juni. Skillnad? Njaa, faktiskt inte så mycket som jag trodde.. men sen har jag ju olika kläder och sånt.. kan ju vara det?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar