tisdag 11 juni 2013

Längesedan

Äntligen uppdaterar jag.. huh? Det är tråkigt att skriva blogg, egentligen, för jag har inget att skriva om. Min vardag är precis densamma varje dag.

Men iallafall. Det senaste;
Mamma och pappa var här i helgen, eller torsdag till lördag. Vi spelade minigolf, käkade glass, gick promenader och grillade. På lördagen så åkte vi till Överby, där Mathias och jag vart en BabyBjörn-bärsele rikare.. och mamma och pappa blev fattigare; "Men vi har ju inte köpt något nytt till er, bara begagnat! Detta får bli det nya!", förklarade dom envist när vi protesterade över att dom kunde välja något billigare att köpa. Men icke.
Tacksamma är vi, som fan! Men det känns dumt att ta emot, när vi har sparat undan egna pengar till såna dyringköp.
Vilma blev sjuk förra söndagen, sådär som hon var i vintras. Spyr och skiter mörkbrunt. Sist fick hon Andapsin, mot magsår, så jag bad om det när jag ringde till veterinären. Men det ville dom inte skriva ut utan att undersöka henne. Sååå.. vi åkte till Uddevallas smådjursklinik och dom tog blodprov och klämde och kände. Sen fick jag min (Vilmas) andapsin tillslut.. och fick betala 2230 kronor för det. För det jävla receptet jag från början bad om. Så jävla surt..
Samtidigt känns det ju bra att dom inte bara skriver ut, hipp som happ. Men när man äntligen sparat undan en slant och det går till något så tråkigt som veterinären så blir man inte annat än deppig, faktiskt. För jag visste ju att det var den där jävla andapsinen som behövdes..
Idag är det tre veckor kvar. Till vadå, undrar ni? Födseln, såklart! Tre veckor.. tjugo dagar (enligt min gravidapp). Inom fem veckor, fr.o.m. imorgon är vi garanterat föräldrar. Det är ju olika från region till region.. men i Trollhättan sätts man igång (dagen) efter två fullgångna veckor över tiden. Så.. fem veckor! Det är inte alls speciellt mycket. Nu hoppas jag att ungen ploppar ut tidigare än det.. gärna nu i juni.
Jag är heller inte lika säker på att h-n kommer tidigare.. även om jag hoppas. Om så bara ett par dagar. :) Jag längtar så!
När Mathias kommer hem från jobbet ska vi iväg till en snubbe som heter Harold och skriva på pappapapper. Är man inte gift, så är det inte säkert att ungen är Mathias. Sååatteeeh. Papper ska skrivas.
Mamma berättade att pappa hade fått skriva under såna papper med mig och brorsan. Han hade varit flyförbannad och frågat; "Så även om det hade kommit ut en kolsvart unge, och vi hade varit gifta, så hade det varit min?! Bara för att man är gift?! Det är ju fruktansvärt löjligt, faktiskt, för jag är ju precis lika trogen och minst lika förälskad i Mathias, även om vi "bara" är sambos..? Det gills inte att vi varit sambos i över fyra år? Nope.. ungen är automatiskt Mathias OM vi är gifta. Inte annars..
Sen är det ju mycket med sambolagen och sånt skit.. att det ändå ska finnas ett skrivet bevis att vi har något gemensamt; ungen. Om jag nu en dag skulle få nån skruv lös i skallen och vägra låta Mathias träffa ungen; så finns det papper om att han har rätten till det.. vad jag än säger. Antar jag?
Imorgon ska vi lyssna på hjärtat hos BM. Det har jag ju gjort flera gånger, men Mathias har ju inte kunnat följa med p.g.a. jobbet. Men imorgon har vi en tid inbokad till klockan halv fem på eftermiddagen, så han kan komma när han slutat. Det ska bli mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar