onsdag 26 juni 2013

Pepp

Ska, om ett par timmar, ta mig till arbetsförmedlingen för att fixa ny planering. Förmodligen kommer den planeringen innehålla ordet; mammaledig. Men jag antar att jag ska fortsätta söka jobb? Vet inte hur det funkar, det där.
Jag vill ju fortsätta vara inskriven på arbetsförmedlingen, då man som långtidssökande få lite plusgrejer.. som t.ex. hjälp med utbildningar. Vad jag förstått? Jag är sugen på svetsare, när jag är färdig med ledigheten. :)
Jag är sisådär sugen på att cykla iväg i det här skitvädret. Kanske ska rota fram regnjackan?
Det positiva är att jag ska fika med Emma och hennes lilla Leia efter af-mötet. :) Det ska bli trevligt! Det verkar som det tänker bjudas på jordgubbar! Får passa på nu innan jag ska amma, att käka massa jordgubbar.. BM varnade mig för att käka för mycket jordgubbar, då bebis kan få ont i magen av dom. :/

Igår var vi iväg till Överby, igen! Mathias köpte nya brallor och jag fick en klänning. En lång en, med jättefina mönster! Det var rea på den, så den kostade bara hundrasjuttiofyra riksdaler.. men när jag provade den så fattades det en knapp i ryggen.. så vi fick den till reducerat pris; nittionio spänn! FYND! Tack Mattis som vill shoppa till mig trots att jag slarvat med kassakorten/a-kassan! :)

2 kommentarer: