onsdag 12 december 2012

Uppdatering

På fredag lämnas bilen in på lagning, hos en polare till Mathias pappa. Styrservopumpen är paj.. dyrt som fan! 12500 riksdaler skulle dom ha på en Peugeotverkstad. Hos kompisen kommer vi högst upp i 3000 spänn, tror jag. Eller hoppas.
Det är typiskt att allt ska hända i december; Vilma blev sjuk; 4000 spänn. Bilen pajar; 3000 spänn (räkningar på tamigfan 10000 spänn). Och så julklappar på det.. på en lön. Yep, här vår vi allt lära oss att hålla i pengarna.. och hade vi inte haft våra sparpengar så hade vi gått back varje månad.. lyxfällan nästa?
Nah, i december nu så får jag min första riktiga utbetalning från A-kassan. Då kommer vi känna oss rika som troll! Så förmodligen, förutom lite mellandagsshopping, så blir det till att stoppa undan lite.. så vi fortsätter ha lite sparpengar.. ifall det går åt helvete någon annan månad.

Jag längtar förövrigt till nästa lördag. Då pyser vi till Flen, och blir kvar där i över en vecka! Woop! Har inte firat riktig jul med min familj på tre år, så det ska bli riktigt mysigt att få göra det!
Fast jag tror man har sina barndomsjular i huvudet när man längtar sådant som jag gör.. det är liksom inte likasamma nu för tiden. När julen är över så kommer man på sig själv att tänka; "Shit, vad gött att den hysterin är över!".. eller är det bara jag?


2 kommentarer:

  1. Det är bara du! Jag vill inte lägga mig på julafton för då betyder det juh att den är över!! Och när ni ändå är här tycker jag vi kan ses över en kaffe och mina saffransbullar, några sånna har ni inte i Värnersborg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom där saftiga saffransbullarna? :) Har för mig att det var du som bakat dom..? Dom var jävligt goda iaf!

      Radera