måndag 12 maj 2014

Aaargh!

Jag är inne i någon sorts svacka. Det går inte som jag vill med träningen, jag känner mig allmänt trött och deppig. Jag hade "bara" gått ner två kilo på sista invägningen och minskat bara någon eller ett par centimeter runt kroppsdelarna jag mäter. Jag vet att muskler väger mer än fett, nu när jag börjat träna. Men så jävla mycket har jag faktiskt inte tränat, så det skulle göra någon skillnad.
Kan det inte gå fortare?!

Jag är verkligen en sån som behöver belöningar/beröm/positiva resultat.. så när det inte går som jag vill, så ger jag upp. Jag tänker inte, då får jag köra hårdare nästa gång, utan mer.. mje, vad fan ska jag träna för, när det inte händer något?!
Jag har iallafall kommit på att min spellista på mobilen inte går upp mot sällskap på gymmet. Det är fan så mycket roligare att träna när Teresia eller Hannes peppar eller Karolina visar nya och smidigare sätt. Eller bara att ha någon att nicka menande till när man torkar svetten i pannan.. att vara själv, och göra fula miner när man tar i, är liksom inte samma sak.
Jag försöker iallafall tänka att två kilo NER är två kilo NER. Det ÄR bra att det går långsamt, så den sladdriga mammamagen hänger med någorsålunda. Det är dessutom lättare att hålla (mål)vikten om det gått långsamt.. har jag hört?

Jag har beställt en brudklänning nu, iallafall. Den är lite liten (enligt storleksguiden), om än bara ett par centimeter.. så det får bli min sporre i träningen. Jag VET att man inte ska köpa kläder på det viset, men jag kunde inte låta bli..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar