fredag 16 maj 2014

Igen, igen!

Idag har varit en såndär fruktansvärt bra dag. Ni vet - då man bara känner för att hoppa jämfota och klappa händer? Så jävla skönt efter några deppdagar. Mycket välbehövligt!
Jag har gått en promenad med hundarna, försökt klippa busken som står utanför (och är ganska död) med en halvdöd häcksax, vi har suttit ute med Juno i solen/skuggan, sen följde jag och Juno Mathias till jobbet och handlade även lite på Älgen (Ica).. tog en omväg hem bara för att få vara lite mer i solen. Träffade en bekant från BB. När vi kom hem så bestämde jag mig för att Juno skulle få vädra sin, lite rödnariga, rumpa.. hon bestämde sig för att bajsa sekunden efter att jag tatt av henne blöjan (på mattan/handduken i hennes rum), bara att släpa in ungen i duschen. Vi fortsatte att vädra rumpan, torkade lite kiss.. och ja, bestämde mig för att det fick vara nog med vädring. ;) Sen har vi bara myst.. jag och Juno. Vid läggdags (för en halvtimma sen) slocknade ungen som en klubbad oxe, efter en flaska ersättning.

Jag har dessutom fått shoppa lite idag. Tio förpackningar med sånadär svarta ansiktsmasker (som ska ta väck pormaskar och död hud), ett tränings(arm)band till telefonen (så jag kan lyssna på min älskade musik medan jag frustar på gymmet) och ett par superdupercoola harembyxor! Allt för bara tvåhundrasextio spänn, fyrtionio av dom är fraktkostnad. Yep, yep, yep. Nöjd tjej!


Lätt att jag ska ha dessa brallor när mamma och pappa kommer nästa helg.. om dom hinner komma, vill säga! Dom kommer dö av avund, både morsan och farsan! Eller hur? ;)
Morgondagen får gärna bli lika trevlig och bra som idag! Då blir jag lycklig! Tack på förhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar