måndag 17 september 2012

Dagarna två

Igår kom en av våra nya grannar (vi är deras nya grannar) och frågade om vi ville komma över på kaffe på eftermiddagen. Så klockan 15:00 knallade vi runt hörnet och fick både kaffe, kladdkaka, grädde och glass. Dom hade någon sorts spejsig kaffemockajäng, som tydligen var från 70-talet, men gött kaffe blev det allt! Man ställde kaffekannan på spisen, satte i nåt sorts rör med en glaskupa i toppen och så började kaffet koka och bubbla upp i röret och kupan. Tadaa; kaffet klart! Dom måste ha tyckt att jag var dum i bakhuvudet som tyckte den var cool. Det är lätt att imponera på mig, kan man säga. ;)
Vi satt där ett par timmar och drack kaffe, snackade strunt och hade allmänt trevligt! Efter fikat ville dom komma upp till oss och kolla hur vi hade det.. och så lånade dom lite filmer av oss (dom är lika stora filmnördar som oss, tydligen). Om en vecka åker dom till Spanien och gifter sig (!), hur häftigt är inte det? Sen, efter det, får dom väl komma över till oss på en kaffe eller två. ;)

Idag ska jag till Arbetsförmedlingen, eller jag skulle la ha åkt för ett par timmar sedan. Men jag drar ut på't så länge jag kan.. för vägarna/trafiken i Vänersborg är inte att leka med! Det är tamigfan enkelriktat överjävlarallt! Det är jag inte van vid; att kolla och hålla reda på skyltar, alltså! Så jag är allt lite nervös.. måste jag säga!
Senare ikväll, när Mathias kommit hem, ska vi till Trollhättan och köpa/hämta ett knivställ. Ni vet ett såntdär Voodoo-ställ? En snubbe säljer det, sprillans nytt, för 300 spänn. Det enda som var var att den var andrahandssortering; någon matt fläck på foten. Men knivarna var i toppskick! 600 spänn billigare än vanligt, bara för en liten fläck. Sweet deal!

Nu ska jag byta om, och dra mig in mot sta'n.
Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar