onsdag 5 september 2012

På begäran

 Detta är det första man ser när man kliver in i lägenheten. Ett stort vardagsrum, massor av ljus.. bäst av allt; plats för en enorm soffa! ;) Dubbeldörrar skymtas på andra sidan rummet, dessa leder till Mathias tv-spelsrum/gästrum/Hannes rum.

 Går man in till vänster, från hallen (där jag stod och fotade vardagsrummet), kommer man in i det nyrenoverade köket. Stort är det! Men mindre ljust.. men det gör juh inget, med tanke på allt ljus som kommer in i resten av lägenheten.

 Resten av köket, fotat från groventrén. Riktigt fräscht! Golvdiskmaskin och fungerande fläkt över spisen (vilket är lyx, då fläkten inte fungerade i förra lägenheten). Dörren därborta leder till...

 .. sovrummet! Som är det minsta av alla rummen.. och ändå inte speciellt litet! ;) Mot väggen vid/bakom mig finns det fem stycken garderober, fyra av dom har jag lagt vantarna på. ;)

 Från sovrummet sett; Mathias lilla tv-spelshörna. Man skymtar dessutom lilla gästsängen. Runt hörnet finns flera garderober och dubbeldörren ut till vardagsrummet.

Fönstrena mätte jag idag; 170 cm höga! Lika höga som jag är lång, ha det i tanken när ni kollar bilderna.. så får ni ett hum om hur högt till tak det är. ;) Här ser ni dessutom utsikten vi har från samtliga fönster, mer eller mindre. Gräs, skog, grusvägar och stall.. ändå 10 minuter, gångväg, till affärer/Hannes/svärföräldrar. Gött..? JA!

8 kommentarer:

  1. Ni har ju fått till det riktigt fint............

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, jag ville få ordning så fort som möjligt! :)

      Radera
  2. Ni har en fantastiskt fin lägenhet, Emelie! Och så har åtminstone du (vet inte hur delaktig Mathias är)förmågan att få till det hemma.
    Hoppas att ni kommer att trivas där borta, det är ni värda!

    Kramar till er båda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaa, Mathias kan inte. ;) Så inredningen får jag stå för.. med godkännande/nekande från Mathias (han får vara med på ett hörn).
      Det är så lugnt här! :) Man hör syrsorna, hästarna som gnäggar. Det är TYST! Förutom inatt, då vi hade två marskatter utanför! Du vet juh hur dom låter! :P

      Radera
  3. Jag kommenterade igår men glömde visst bekräfta den ... igen :P

    Jag är avundsjuk på erat KÖK! Och höjden i taket ska vi bara inte tala om! Ni har det jättefint där :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Köket är fint! :) Jag hade velat haft ljusare dock! Men, det är så fräscht! Sjukt nöjd! ^^

      Radera