onsdag 26 september 2012

Kisserier

Klockan 07:00 vaknade jag av att Ester krafsade mig i ryggen, jag vände mig om och möttes av hennes ögon som tittade frågande på mig; dags att gå upp nu? Jag knuffade ner henne från sängkanten och sa att jag ville sova iallafall en stund till. Gå och lägg dig igen, Ester!, hon suckade och la sig motvilligt ner på sin filt (jaa, hon sket ner sin säng förra veckan, så vi kastade den och har inte hunnit fixa en ny) igen. Tjugosex minuter senare vaknade jag av att hon krafsade på mig igen.. Meeeendå, Ester! hann jag tänka innan jag kom på att hon förmodligen krafsade på mig för att hon vad nödig på något vänster. Sist jag "ignorerade" (inte med flit, man tänker inte så bra när man precis vaknat/blir väckt) hennes tecken så slutade det med att vi fick torka skit i hela lägenheten kl 03:00 på natten.
Sååå.. jag satte mig motvilligt upp på sängkanten, klädde på mig och tog med mig hundarna ut på går'n.. och se på fan! Ester hann knappt ner för entré-trappan innan hon satte sig i gruset och kissade! Utomhus! Efter att ha hållt sig i åttaochenhalv timma!

Man kan inte bli annat än lycklig i ögat när ens sjutton veckor gamla valp väljer att väcka mig istället för att göra sina behov på golvet, inomhus. Stolt matte och duktig Ester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar