torsdag 27 september 2012

Soldyrkare

Jag kom att tänka på förra året.. när vi, hela familjen + morbror med bihang och Antes polare Monkey åkte till Bodrum, Turkiet. Vi bodde på ett All Inclusive-hotell. Med fri tillgång till dricka.. och maten serverad.
Vart det för varmt på stranden (som var placerad 5 meter från hotellet, eller så var det hotellet som var placerat 5 meter från stranden) så gick man upp och tog något läskande i vätskeform. För det mesta vart det öl, men dom flesta av oss ville åtminstone vänta till lunchtid.. så innan tolv fick det bli vatten. Men på 5 av dom 7 dagarna tog vi en "förelunch-öl". Ungefär som kaffe.. "eftermatenöl".. och kaffe på det. :)

Man trodde det skulle bli mycket tjafs, med en familj + fler åker utomlands. Vart ska man äta? Dricka? Nära ska man äta? Ska vi handla nu? Måste vi ligga här hela tiden? Fest? Inte fest?
Men nej, vi höll oss i skinnet.. visst, några gånger fick man la bita sig i läppen. Men vad mycket trevligare det blir då! Några ärr och märken i både över- och underläpp men en bättre stämning.

Nästa år. Om lite över ett år.. när min mamma fyller 50, ska hela familjen iväg igen. Denna gång blir det förmodligen någon av kanarieöarna. Jag längtar! Sol, värme, öl och god mat med dom jag älskar mest av allt! Mamma, pappa, Ante, Selma, Mathias och jag. Kanske Stefan kommer med denna gången också..?




1 kommentar:

  1. Det finns inget bättre än sol, värme och bad! Snart dags för mig att åka till Thailand, bara en månad kvar ;) Jag längtar!

    SvaraRadera