torsdag 13 september 2012

Tur

I veckan så började jag fundera, på riktigt, på vart mitt (jävla) sims-spel tagit vägen! När jag förhandsbokar på CDON, vilket jag så gott som alltid gör, så får man spelet (och annat) på releasedagen (om inte t.o.m. dagen innan). Men inte denna gången.. jag tänkte inte så mycket på det till en början, då vi faktiskt hade flyttat och den förmodligen var på villovägar.
Jag fick ett sms där det stod att dom hade postat det, den 4 september.. men när det gått en vecka så kontaktade jag både posten och CDON. Inte mycket hjälp där..
Mathias ringde sin pappa (som är brevbärare), som sa att paketet hade blivit levererat.. till oss! I våran brevlåda! Vaaaa..? Han jobbarpolare kom t.o.m. ihåg vilken brevlåda!
SÅ, antingen så hade någon av våra grannar tagit in den till sig (om det hade regnat eller liknande, kanske att brevbäraren lagt i fel låda trots allt?) och glömt av den.. eller så hade någon jävel snott spelet?! Vi knackade på hos alla grannar iallafall, men ingen hade tagit in spelet.. däremot sa en av grannarna att hon sett någon kvinna gå och kolla i brevlådorna, någon som inte hörde hit.

Jahopp.. spelet borta, 400 spänn åt helvete. Kul att man får ha sin post ifred!
Så tänkte jag.. tills igår; då Mathias fick ett samtal från sin far. Han hade mitt spel! Någon vänlig själ (som bodde på Blahablaha-vägen 100, våran adress slutar också på 100) hade fått den i sin brevlåda och tänkt; "den där vill inte jag ha!" (eller "åhnej, den har hamnat fel, bäst jag lämnar in den så den kommer till sin rätta ägare") och gått och lämnat in den på posten!

Iallafall, idag har jag inte varit den bästa hemmafrun, precis. Jag har spelat! Och eftersom det var The Sims 3: Övernaturligt jag fick hem, så hade jag gjort mig som häxa och Mathias som varulv. ;) Haha, jävlar vad nördigt!

Ikväll ska jag till Niclas och Petra och hjälpa dom i deras (alldeles nya och egna) hus, som ska vara färdigt och redo för inflyttning i helgen! Tapetsering, uppackning och annat.. dom behöver nog all hjälp dom kan få. :) Om inget annat så kan jag juh passa barnen.
NU; värma tortellinin från igår, i sann hemmafruanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar