tisdag 2 oktober 2012

Oregnigt

Japp, låg i soffan och dumglodde på TV när jag såg att solen började leta sig fram bland molnen. "Hah, mig lurar du inte" tänkte jag först.. men den kom för att stanna en stund, solen. Så jag passade på att åka upp på berget med hundarna, så dom fick springa runt och leka lite.
Dock (!) trodde jag att vi skulle få vara (så gott som) ensamma där uppe. Tji fick vi! Dom hade någon ungdoms/skoldag uppe på berget vilket resulterade i en massa snorungar på grusvägarna.. så det var bara att sicksacka mellan alla ungar fram till en plats som var folktom. Fick åka lite längre än vad jag hade tänkt mig, men det blev juh bra iallafall och hundarna var lyckliga (och blöta som fan).

Jag har precis suttit och ögnat igenom Amirs blogg (jag vet, länken går till Kissies blogg).. gaybloggen. Han har blivit jääävligt smal! Motivationshöjare (om nu det är möjligt), måste jag säga. Sen att han använde sig av någon sorts spruta i början är väl lite.. jaa, något jag INTE skulle göra iallafall. Men kan han, så kan la jag? Kan alla andra, så kan la jag? Powernaps, jag menar powerwalks (!), gym, schystare mat! Mindre godis, mer frukt. Mindre pommes, mer sallad. Men framförallt, mer röresle! Motion och gym..
Har förövrigt hört att Motionspalatset här i Vänersborg erbjuder BÅDE gym och friskisliknande pass för 250 spänn i månaden. Dessutom har man tillgång till inte bara en, utan TVÅ gym. Varav ett av dom har öppet dygnet runt! Vill jag gymma fem minuter över midnatt, så kan jag det!
Jag är sugen!  

3 kommentarer:

  1. Peppning skickar jag till dig! Vägen till gymmet är grymt lång, och jävligt länge :P Nu har jag gymmat aktivt (3ggr/veckan) sen mars och det var inte förrän för två veckor sen som jag verkligen verkligen började känna att det kändes skumt att inte träna. Ja till och med SAKNA det. Hallelluja! Nej men allvar, 1 timmes promenad och skit i snasket så kommer du jävligt långt i början! Sen om du pallar ta dig till gymmet, good for you! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, jag vet. :) Jag gillar juh gymmet.. faktiskt! Det är vägen dit som ÄR jobbig! :P Att ta sig dit är tungt! Haha.. men jaa! Jag är nog lite pepp på att börja! Speciellt då två av våra kompisar gymmar på det gymmet och Mathias ska börja, samma med en till kompis (när han lyckas få ihop lite pengar till'et). Så vi blir ett gäng som kan peppa varann!

      Radera
  2. PS! Mycket mer update nu när du inte bor här. Mycket nyfiken strut här!

    SvaraRadera