måndag 7 januari 2013

HALLÅ!

Längesen, nu!

Jag har liksom inte suttit vid datorn det senaste.. och jag är inte en av dom som har tålamodet att knappa ner ett inlägg på minitangenterna på min mobil. Så här är jag idag; har precis kollat igenom Vänersborg, Trollhättan och Uddevallas platsannonser på AF:s hemsida, knappat ner lite positiva saker om mig själv i ett personligt brev och ringt ett par samtal. Och så tänkte jag att jag lika gärna kunde knappa ner ett inlägg här också, medan jag ändå värmt upp tangenterna.

Jul och nyår spenderades i Flen, hos mina päron. Tio dagar blir intensivt.. även fast jag hade längtat och räknat dagarna tills vi skulle dit, så blev det intensivt. Men nu längtar jag tillbaka. Jag får börja räkna dagarna tills mamma och pappa kommer hit, någon helg i februari.
Eller en rättelse där; nyår spenderades faktiskt i Katrineholm. Hos min vän Jessica och hennes snubbe. Det var vi fyra och Johanna och Ali, som vi (jag) inte träffat på flera år! Så det var najs!
Jag åt oxfilé för första gången i mitt liv (tror jag?) och det var faktiskt så gott som folk säger att det är! Till förrätt fick vi någon räkröra, som också var skitgod. Och så chokladpudding till efterrätt. Som jag bara orkade en tredjedel av. Mathias (avfallskvarnen) fick resten.

Vi spelade dessutom Settlers från Catan hos Riikka och Gurra. Jäklarns vilket spel! Lätt att jag ska försöka få tag i det på nå vänster, för det är ett spel man kan få abstinensbesvär av att inte spela. Dock fick vi en varning, att så kunde det bli; abstinensframkallande.. men vi lyssnade inte. ;)
Det är ett brädspel, ett strategispel, som går ut på att man typ ska bygga byar och vägar. Man ägnar sig åt byteshandel och grejer. Aa, alltså, jag gillar egentligen inte strategispel, men detta var fanimig kul! :)

Nehepp, om man skulle göra någon (mer) nytta, kanske..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar