onsdag 23 januari 2013

Prylbög

Min telefon (HTC Wildfire S) håller på att lagga ihop. Eller, den gör som den vill ibland, som att; inte låta mig svara när det ringer, be mig radera saker jag installerat för att jag ska kunna ta emot sms, stänger av internet när den måste tänka för mycket, låser sig (ännu en gång för att den måste tänka för mycket). MEN den har ju trots allt hängt med i snart två år.
Så.. jag vill ha en ny. Prylbög som jag är..

Som det verkar nu så blir det kanske en Samsung Galaxy s2. Fast jag egentligen skulle vilja ha trean. För när man ändå ska köpa nytt; varför inte slå på stort?


Ena sidan av min hjärna säger; "Vad ska du med en dyr telefon till, du kommer juh inte ens använda hälften av alla extra tillbehör/appar/skit som finns (och betalas extra för)!?", den andra säger; "Åh, du blir en i gänget om du köper en iPhone 5 eller en Samsung Galaxy s3!".
Jag har aldrig varit mycket för iPhone, men sviterna från "the old days", då man är omodern och fattig om man har en åldrig mobiltelefon, sitter kvar. Jag vill också slänga upp en asbra, fräsch mobil och svara; "Hallå! Här är jag ascool med min ultramoderna och braiga mobiltelefon!".
Dom flesta i min Vänersborgs-umgängeskrets har iPhones (4/4s/5), vissa av dom blir förnärmade när jag säger att dom telefonerna inte är något för mig. Dom är dyra och faktiskt inte ens bättre än många andra billigare telefoner. Det känns mest som om man betalar för äpplet som sitter på baksidan av luren. Men när folket sitter med sina telefoner och jämför, diskuterar nya appar och coola program så kan jag inte låta bli att bli lite avundsjuk. Det enda jag kan skryta om är att min telefon är liten och smidig, men jag tror inte att någon blir imponerad av; "Min telefon låser sig om jag använder för mycket program samtidigt!".
Mathias (som har en iPhone 4s) kan kolla om Hannes är hemma eller inte och föreslår att vi ska hälsa på honom i lokalen (kontoret), varav jag frågar hur han vet att Hannes är där. Då viftar han bara med sin telefon där han kan se sina vänner på en karta och följa dom vart dom än går! "Vad fan gör Hannes i Göteborg?" eller "Nu är Olle på jobbet!" kan han utbrista, hipp som happ. Coolt.. och läskigt.

Helt avsides och huller-om-bullrigt inlägg. Förlåt. Jag skriver ungefär som jag pratar; fort, mycket och ibland alldeles oförståbart.
Det jag ville ha sagt är iallafall att jag skulle vilja ha en ny mobiltelefon, och för mig duger det med en Galaxy s2, även fast hjärnan säger; "Spara lite till och ha råd med en s3:a". När det handlar om så mycket pengar (bara s2:an kostar fanimig 3000 spänn, s3:an 4500) så ångrar jag mig hellre att jag köpte en billigare än att komma på mig själv med att tänka; "Varför la jag ut en så helvetes massa pengar på denna för?". Skevt tankesätt...? Kanske, men köper man billigare prylar så får man råd med mer!

8 kommentarer:

  1. Jag har en S3:a och jag är jättenöjd med den. :) Jag har aldrig heller varit speciellt imponerad utav iphone faktiskt. Det enda jag kan tänka mig är en fördel med den är att Appstore har bättre utbud än vad android market har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara det att jag ska köpa telefonen kontant. Och a-kassa och s3:an går inte ihop. ;) Plus att den är för stor för mig.. ärligt talat. :P S2:an duger. Den är iaf mkt bättre än min nuvarande.

      Radera
  2. Ha ha ha! Ja lite läskigt att han kan stalka sina vänner sådär via sin mobil :P nu har jag samma telefon som du men har funderar på en sån där ny Samsung. Det enda negativa jag hört om den är att den drar väldigt mycket batteri, men jag kan känna att det är en världslig sak. Jag laddar ju ändå min mobil varje dag :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med Sanna där; s2:an har 100 timmar mer batteritid (i standby) än vad "våran" har. Batteriet på min är kasst. Måste också ladda varje kväll, ibland under dagen också, om jag använt Internet mycket. :P Det jag stör mig mest på med min är bristen på minne/utrymme. :P

      Radera
  3. Riikka: min samsung drar inte mycket batteri, det räcker i alla fall i två dagar och det är jävligt bra med tanke på att min HTC knappt klarade ett dygn. :)

    SvaraRadera
  4. Ok! Bra att höra! Vi får se om jag ens får köpa en ny mobil. Gustav tycker jag kan leva med den här eftersom mina mobiler ändå bara simmar i coca Cola :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, han har en poäng där. ;) Men har du en ny och dyr telefon så kanske du är mer försiktig. ;)

      Radera
    2. Om det ändå vore så väl ... :P

      Radera