fredag 11 januari 2013

Ullared

Mathias och jag fick ett presentkort på 1000 spänn och en övernattning på Gekås/Ullared av min mor och far i julklapp. Jag sitter i funderingarna om vilket tillfälle, vilken månad och vilken dag som är allra bäst att åka för att slippa folkmassorna. Vecka 1-10, säger dom på hemsidan, är lågsäsong på varuhuset. Det hade ju varit guld värt; att få slippa köer, förstörda hälar och frustrerade sammanbrott.

Det är guld värt med övernattning också (eller hur Mathias, TVÅ dagar på varuhuset?! YAY!), för då kan man hänga där tills stängningsdags och tidigt på morgonen (dom öppnar ju 07:00), då det är typ folktomt. Mm..

.. jag längtar iallafall till att få shoppa loss lite. ;)

6 kommentarer:

  1. Det är jättemysigt att sova över på sommaren. :) dock är det ju mycket folk då men det gör inte så mycket när man vet att man har en extra dag på sig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, kan tänka mig att det är det. Men vi siktar på att åka nu i vår, typ mars, april. Eller nåt. :P Jag gillar att shoppa, men det är inte värt det när det är så sjukt mycket folk runtomkring en. Haha, gillar inte ha-galna kärringar, om man säger så. Man borde ha licens på kundvagn på Ullared.

      Radera
  2. ÅÅÅHH! Jag vill till Ullared och köpa INREEEEEEEEEEEEEEEEEEEDNING!!! AVUNDSJUK! Gustav säger att jag får åka när jag tagit mitt egna körkort, som förhoppningsvis blir snart ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jaa, det brukar låta så. Mathias hade nog inte släppt iväg mig själv till Ullared. Vi hade blitt ruinerade då. ;D

      Radera
  3. Ett tips är att åka mot slutet av mars om du vill ha vårkläder för då finns det mycket mer än i jan/feb. Och mycket folk, köer och trängsel blir det inte förrän efter midsommar. Men tänk på att boka boende i god tid! Deras nybyggda hotell öppnar i april ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhå, låter som du (vem du nu än är) har varit där några gånger. :P Jag planerar att vi kanske kan åka i mars, någon gång. Kanske april. :) Får se.. dessutom så får faktiskt (tro't eller ej) Mathias säga ett och annat om när han har och inte har lust att åka. Men jag tror han håller med om våren, då det inte är tjur(ko)rusning i varuhuset. ;)

      Radera