tisdag 15 januari 2013

Tisdag

Vad kul det är när ni kommenterar! Dels för att det ger lite pepp att skriva mer och dels för att man då får veta vilka ni är som läser! Tack så mycket!

Idag var jag iväg till Vänersborg, för att träffas med min jobbcoach. På vägen till bussen hemåt så hittade jag en plånbok som någon lagt på en soptunna vid en uttagsautomat. Den hade varken pengar eller bankkort i sig, så någon måste ha länsat den innan jag hann få tag i den, men legitimation (haha, jag var tvungen att googla ifall den hette legimitation eller legitimation, stört) och så fanns kvar. Men jag frågade en kvinna om vägen till Polisstationen och lämnade in den i receptionen.. och gick därifrån med ett leende. Känns rätt bra att ha gjort en god gärning, trots att någon hunnit göra en mindre god gärning innan mig. Fast vem vet, killen som tappat den kanske inte hade något bankkort eller pengar..? Gött för'n iallafall att slippa fixa nytt leg och så. Om han nu kommer och hämtar plånboken vill säga..

Nu ska jag kolla utbildningar. På komvux. Jag behöver behörighet i engelska B, svenska B och matematik B. Plus 100 poäng. Men sista ansökningsdag vad den 19 november (eller nåt) och det var juh ett tag sen.. så vi får se hur det går med den saken.

2 kommentarer:

  1. Bra gjort med god gärning! Jag undrade om karma hade något att göra med turen vi hade i att få både lägenhet och jobb inom samma dygn. Jag är juh som maken säger "jävla paragrafryttare" som ger tillbaka pengarna till kassörskan om hon har räknat fel. Jag har alltid sagt till honom att det kommer att gynna mig i längden. Och jag vill tro att det här var en del av den utdelningen! Ha ha!

    Vad ska du plugga till när du fått alla dom där behlörigheterna där uppe?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte, faktiskt. Inget inom vården iallafall.. tror jag. Inte med gamlingar iallafall. Kanske med barn. Du vet, jag skulle kunna jobba på fabrik, som lastbilschaffis, skräpplockare i parken. Bara jag slipper jobba kvällar och helger. Visst, man får OB, men det är fanimig inte värt det. :P

      Radera