torsdag 10 januari 2013

Val

Japp, då var det dags igen! Vilma är mensbarn fr.o.m. idag. KUL! Tycker Ester och försöker bita tag i den äldre frökens trosor. Men jag måste säga att jag är lite avundsjuk på hundar; mens högst två gånger om året. Och då bara lite pluttilutt i trosan. Vi folk ska behöva dras med det en gång i månaden. Orättvist!

Har under dagen kollat lite på hemnet.se, bara för att jag tycker det är kul. Det finns hus till salu som har flera meter i takhöjd, fönster som är enorma (så hela världen kan se in), ultramodernt och stramt. Jag gillar inte sån't, alltså. Jag gillar vanliga, alldagliga hus. Kedjehus, helst, för att slippa apstor trädgård! Fönstren får gärna vara spröjsade, riktiga trägolv, öppen spis. Inte lågt i tak (då Mathias mäter 194 cm över marken), men inte så högt att det ekar. Det får gärna vara nytt och modernt, men inte på ett "modernt" sätt. Det ska vara ett vanligt jäkla svenssonhus.


Nu kanske det översta huset inte är så mycket svensson. Men om jag fick välja, så hade jag valt det huset framför det nedre. Alla gånger! Men då kanske bara i ett plan.. så man slipper trappor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar