torsdag 17 januari 2013

Okej..

.. jag kom in på alla kurser som jag sökte. Nu skulle jag välja två av dom. Antingen dom två "roligaste"; Sociologi och Svenska 2. Eller en "rolig" och en tråkig/tvungen-att-ta-likförbaskat; Sociologi och Matematik 2. Jag har juh i och försig aldrig tyckt om att plugga. Förutom i åk 1-5. Men jag är tvungen! Det funkar inte med ogiltiga betyg!

Jag valde Sociologi och Matematik. Såatteeh..
Dels..
..för att Matematiken är rätt bra om jag får överstökad, då jag behöver hjälp/någon lärare i närheten när jag räknar. Och det är gött att ha den klar, då den inte går att plugga på distans.
..för att jag inte gillar läxor. Tar jag t.ex. Sociologi och Svenska, så får jag garanterat läxor från båda kurserna.. det räcker med läxor från en kurs! Eller tänker jag fel...?
..för att då har jag inte bara tråkiga ämnen att se fram emot i framtiden; om jag tar alla dom "roliga" nu. Då sparar jag juh Svenskan till sen. Smart va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar