torsdag 19 juli 2012

Sovdags

Som vanligt sitter jag uppe alldeles för sent. Klockan är alldeles strax två.. om hon inte hinner BLI två, och över, innan jag faktiskt knappat ner ett dugligt inlägg.

Men jag har en förklaring; jag är ledig imorgon.. och jag fick hem ett nytt prylpaket idag, till min Sims3-samling. Såååå, jag har varit tvungen (jaa, tvungen) att bygga (ännu) ett hus till mig och Mathias (och hundarna, förstås). Sen började jag juh inte spela förän vid elva, då jag slutade jobbet vid nio, hämtade Vilma hos mamma och pappa och pratade en timma med Mathias. Åååh, vad underbart det är att höra hans röst! Vad jag saknar honom! Men på fredag, då ni! :D

Förövrigt; är det bara jag som tänker på hur mycket eller lite man skriver i ett sms?
På min HTC-telefon står det iallafall i ena kanten att man har 160 tecken på ett sms, 306 tecken, om man råkar överskrida 160-gränsen. Men då räknas det som två sms. Skriver jag då ett sms på 34 tecken känner jag mig blåst på typ fyra femtedelars sms, och måste skriva lite till. Men ÄNNU värre om jag råkar skriva 167 tecken. Då kollar jag igenom sms:et och ser ifall man kan radera någon eller några ord. Annars fortsätter jag skriva, man kommer alltid på något att skriva! Inte fan skickar jag iväg ett "extra" sms på 7 jävla tecken!
Jag är ganska manisk vad gäller detta.. är det onormalt? Eller finns det fler, som jag, där ute?

Sen finns det juh vissa ord eller små treordiga meningar jag (mindre maniskt) skickar iväg ibland.. utan dåligt samvete. Men det är skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar