onsdag 10 april 2013

Flytten

Nu verkar vi få besök ikväll, så helt plötsligt funderar jag på att dammsuga.
Inte för att det förmodligen är någon mer än jag som tänker på alla hundrafemtioelva dammråttor på golven, så känns det bättre i själen att ha det lite städat när det kommer folk.

Svårt dock, att komma åt överallt, då det står lådor lite här och var och tar en massa plats.
Men vi känner att det är bra att ha packning gjort.. just för att jag ska till Flen nästa vecka (och Mathias kommer under helgen). Och helgen efter det så ska vi på bröllop i Örebro, vilket slutar med ännu en helg utan tid för packning (även om bröllop är väldigt mycket roligare). Och sen flyttar vi ju..

Det jag ser allra minst fram emot är städningen. Fifan! Skurningen av ugn, kylskåp och frys. Putsning av fönster. Karta runt på golven och ta golvlisterna.. och värst av allt; duschkabinen! Fiifanihelvete!
Och så är man gravid på det, med sura uppstötningar så fort jag lutar mig framåt eller ligger ner (men det brukar dock gå över efter lite tuggande på Novalucol).. och har jag inga gravidåkommor (smärtor, alltså) så lär jag få. YEAY!
Faktiskt.. det är nu jag önskar att vi bodde i Flen, då hade mamma vigt all sin lediga tid åt att hjälpa mig så gott hon kunde. Men å andra sidan så kanske det är bra, att hon inte bor i närheten.. så behöver hon inte slita så. :) Jag klarar mig nog själv! Det får ta den tid det tar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar