måndag 8 april 2013

Myshelg

Helgen har varit fruktansvärt mysig. Vi har mestadels varit för oss själva, vilket jag tycker är skönt! Ibland. Mathias uppskattade iallafall att vi egentligen inte hade något planerat.
Men ändå har vi gjort någonting, typ hela helgen.
Haha, i fredags skulle vi bara ta en kort tupplur efter middagen. Halv sju la vi oss och ställde klockan på tjugo över sju. Fem över nio satte jag mig upp och ojade mig över att vi sovit alldeles för länge. Men vad skönt det är att faktiskt på vila sådär ordentligt ibland (och tillsammans! Oftast vilar jag, medan Mathias spelar Diablo)!
Lördagen; Erikshjälpen Secondhand.. där vi inte hittade något. Men jag impulsbokade en klippning och klippte av mig halva håret. ;) Bokstavligen.

Håret, innan färgning, ganska direkt efter frisörbesöket.
Jag är nöjd! :) Och Mathias också! För ärligt talat, även om han inte sa't, så var han nog orolig för att jag skulle se konstig/grabbig/emo ut i "sidecut" (fast orakat, bara väldigt kortklippt). Men han tyckte det var (är) hett!

Igår åkte vi till Vänersborgs Arena på "Superloppis" och handlade på oss ännu mera grejer att packa med i flytten. ;) Bl.a. två skapligt stora tavlor med "filmmotiv" från Clockwork Orange och Pulp Fiction. Det är inte "riktiga" filmmotiv, utan bara figurer som föreställer karaktärer ur filmerna.. äh, jag tar ett kort på dom sen, så får ni se. Någon gång.
Sen köpte vi såklart lite bebiskläder. Ett par jeans och en nalleoverall! :)
Senare åkte vi till Niclas, Petra och barnen och käkade glasstårta.. vi fortsatte sedan hem och Mathias färgade mitt hår. Frivilligt! Han var en riktig frisör igår! :) Min babe. <3

Nu när jag läste igenom inlägget märkte jag att helgen kanske inte verkade så mysig. Men vi har känts (extra) mysiga i helgen. Jag har känt mig sådär löjligt lycklig.. och jag tror att karl'n jag delar livet med faktiskt har känt sig ganska tillfreds också (trots loppis och secondhandbutik).
Underbara liv och underbara Mathias. <3 Underbara Bulan och underbara hundskrällen. Underbart. Punkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar