torsdag 4 april 2013

Vårväder

Mamma skickade ett mms för en stund sedan, för att visa snötäcket som fortfarande ligger kvar på backen "hemma" i Flen. Sen ringde hon upp, och jag fick skryta lite över vårvädret här i Vargön. ;) Bar backe, krokusar och snödroppar. Vissa buskar har fått knoppar. Våra grannar har tatt fram utemöblerna. Igår cirkulerade det stora maskiner i Vargön och sopade upp gruset från gatorna.

Det är faktiskt vår nu!
Förutom i morse, då jag skjutsade Mathias till jobbet, kvart över sex. Då var det minsann sju minusgrader ute. Men det märks inte nu! Och ryktet säger att det ska bli finväder med runt arton grader till i helgen. Inte fy skam! :)

På tal om helgen; vi har vissa planer på att åka bort till Göteborg och gå på Scifi-mässan, eller The Scandinavian Sci-Fi, Film and Game Convention som det så fint heter, egentligen..
..och trots att jag inte är speciellt nördig, och jag förmodligen inte kommer att känna igen hälften av alla seriefigurer och karaktärer så tror jag att det skulle vara en upplevelse som heter duga!
"Du kan stå där och kolla på någonting och helt plötsligt kan Darth Vader stå bredvid dig eller så knallar det runt ett par Stormtroopers bland folket, bara sådär!" har Mathias och Hannes berättat.
Sånahär mässor har jag bara sett på The Big Bang Theory, så det ska bli kul att få uppleva det själv, även om jag bara sett en av Star Wars-filmerna. Det behöver man ju inte gå ut med bland folket där..
Jag kan låtsas om att jag är en i mängden! Jag gillar ju trots allt dom flesta superhjältefilmerna jag sett! Och jag har sett alla Sagan om Ringen-filmerna (tre gånger).. och när jag var liten gick jag på maskerad som Fantomen (min bror var Devil). Gills det..? Jag kommer vara nervös.. tönt! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar