tisdag 9 oktober 2012

Alternativ

Vi var på Motionspalatset igår.. för att kolla läget. Alltså; priser och vad som ingår.
Dock fick vi en smärre chock när kvinnan i receptionen berättade att vi (trots flertal rabatter) skulle få betala 350 (Mathias), respektive 310 (jag) riksdaler per månad för att få tillgång till gymmet.
Det är alltså över 600 spänn i månaden, för att få träna.. på en lön. Det har vi fanimig inte råd med. Eller RÅD har vi, men lusten att betala så mycket finns inte.
Speciellt inte då vi måste binda oss ett år.. inte ett halvår, som Mathias tänkte, utan ett år! OCH för att Mathias ska få bidrag från sitt jobb, så måste han betala alla månader i en klumpsumma. 4200 kronor. Bara sådär. 8000 spänn, för oss båda.. bara sådär.. för att två soffpotatisar ska få träna lite..?
Inte konstigt att folk är feta! Det är fanimig billigare att ligga hemma i soffan.

Dessutom var man tvungen att betala parkeringsavgift för att få träna på ett av gymmen. Vänta.. va...?
OKEJ! Man får tillgång till två gym (varav ett är öppet dygnet runt), fräscha som fan (om man jämför med gymmet i Flen).. plus att "friskis"-pass och spinning ingår. Det är bra! Men fortfarande dyrt, för den fattige..

Vi kollade Gym1:s hemsida, ett annat gym här i Vänersborg. Där kostar ett år 1800 spänn. Med och utan rabatt. Där kan du även välja om du ska träna i tre månader, ett halvår eller i ett helt år. Billigt! Dock var öppettiderna begränsade; bara mellan 05:00 till midnatt (uhm, vilket är rätt jävla bra ändå)..
Det negativa; det är inte bemannat.. mer än 1½ timma på onsdagar.. förmodligen därför dom han hålla't så billigt. MEN, jag vill gärna ha någon jag kan fråga ifall jag inte förstår mig på någon maskin.. eller om jag tränar rätt eller fel.

Såå.. betala dyra pengar eller billiga pengar..?
Det är frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar