lördag 6 oktober 2012

Lördag

Jag, Mathias och Hannes satt uppe en stund inatt och tittade på True Blood.. en serie vi (jag och Mathias) fastnat för. Såå, vid två gick vi och la oss. Och tio över åtta väckte Ester mig..
Det där inlägget om duktig hund som väcker mig när hon är nödig tar jag tillbaka.. jag tror hon är allmänt uttråkad! "Vadfan ligger ni där och slöar för, upp och hoppa, jag är hungrig!".
Och eftersom hon ligger på min sida, och det brukar vara jag som går ut med henne.. så ligger juh Mathias förstås ostört och sover vidare. Jag är avundsjuk.
Jag försökte få henne att somna om, men tio i nio gav jag upp. Det ÄR juh inte för tidigt, jag vet! Men vaknar jag inte av att Ester vill ha upp mig, så vaknar jag av att jag är sjukt kissnödig. Så jag liksom saknar det där med att vakna alldeles av mig själv, utvilad. Det var längesen!

Så, nu har jag tyckt lite synd om mig själv.
Idag ska vi ha hit lite folk. Vi blir bara åtta stycken (bara och bara?!), och det blir förmodligen lugnt.
Lite vin, lite öl, kanske lite tv-spel eller sällskapsspel. Skitsnack.
Såå, under dagen ska vi la fixa ihop lite drickbart.. och lite ätbart. Plocka lite här hemma.. jag städade igår, men av någon underlig anledning kryper saker fram iallafall (eller så är det att man stör sig lite extra på ett glas som står framme i ett annars rent och snyggt hem).. duscha, hitta kläder, se till att det finns sovplatser om det skulle behövas.
Men först; frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar