tisdag 16 oktober 2012

Mycket

Det är mycket med det jordiska. Faktiskt.
Jag har tre saker på min viljahalista:
1. Ett nytt objektiv, som är ljuskänsligare och har bildstabilisator. Jag har kikat på olika alternativ och hittat ett som jag tror skulle passa mig och min prisgräns. Den kostar "bara" 1700-1900 (beroende på vart man köper't) riksdaler.
2. En ny mobiltelefon, allra helst en värsting. Med bra kamera, mycket lagrings/intern/läggainlåtar&taenmassabilder-minne (vad det nu heter?) Den ska vara bra med musik. Och självklart; att prata i. Inte alldeles för stor och inte för liten. Med pekskärm. Lätt. Stryktålig. Snygg.. gärna vit. Men svart går bra. Vi har hittat ett alternativ som skulle funka fint; Samsung Galaxy S2. Den är ju inte värstingvärsta, men den är okej! Helst skulle jag vilja ha S3:an, men den kostar ju skjortan! S2:an kostar "bara" 2000-2500 riksdaler (på Elgiganten kostade den visst 3189 spänn).
3. En bil. Och vi alla vet ju hur mycket en bil kan kosta. Helst skulle jag vilja ha mammas micra (som är awesome) eller en egen micra. Men Mathias vill ha en bil som vi båda kan köra.. d.v.s. en pendlarbil till honom, inte en bil till mig. Så.. förmodligen blir det en gammal Saab. Men det blir ju fint ändå! Bara jag slipper vara låst här hemma så är jag nöjd. Men vår prisgräns, gällande bil, ligger på ynka 10000 (min prisgräns, vet inte med Mathias) riksdaler. Förvisso, man kan få mycket bli för pengarna, om man har tur. Men man kan få mer för 30000.. men det är lite mycket för en andrabil.. just nu. När vi blir rika ska jag ha en egen Mini Cooper och en egen Volvo c30.. sen får Mathias köpa vilken/vilka egen/egna bil/bilar han vill!

Så.. vi behöver vinna på tipset! Faktiskt.
Men högsta prioritet, just nu, är nog iallafall en till bil. Tråkigt nog.. men det behövs!

3 kommentarer:

  1. Du kan få mycket bil för 10 papp bara man är är lite tålmodig... Men jag vet att vänta är inte din starka sida. ;-)
    Mvh Janne Lundgren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, Janne.. det har du juh dock alldeles rätt i. Jag är inge bra på att vara tålmodig! :)Det är liksom.. tråkigt! Men Mathias är bra på att hålla mig på marknivå.. han lär mig att vara tålmodig.

      Radera
  2. Du kan få mycket bil för 10 papp bara man är är lite tålmodig... Men jag vet att vänta är inte din starka sida. ;-)
    Mvh Janne Lundgren!

    SvaraRadera