fredag 12 oktober 2012

Jaktsäsong


 Jag var ganska nyligen uppe på berget med tjejorna (Vilma och Ester).. men fick ett, eller en jävla massa sms från Mathias (som var på skojfriskt humör) om kalas hos (för) Olle och Teresia i helgen. Eftersom jag inte pallade svara på smsen så ringde jag upp. Mathias berättade då att han trodde att kungen och hans kompanjoner var ute och jagade (då det är älgsäsong), så jag skulle passa mig för att bli skjuten!
Jag lugnade honom genom att säga att jag hade mina nya röda stövlar på mig och att dom förmodligen skulle titta både en och två gånger innan dom skjöt om det nu skulle knaka till i skogen. "Förresten, vad mycket pengar du hade fått om kungen råkade skjuta mig i huvudet". Det vart tyst i luren en sekund.. sen påpekade Mathias att han kanske inte riktigt hade uppskattat dom pengarna, utan hellre ville ha mig vid liv. Aja! Det gäller att se saker positivt!
När jag sedan stannade till (okej, tog en omväg) vid Hemköp i Vbg för att handla till ikväll så berättade Mathias mamma att dom brukade stänga av hela berget om kungen var där uppe och jagade.. plus att man inte FÅR jaga älg däruppe i år, då älgarna inte är tillräckligt många.

Att kungen är så himla dålig skytt..? Att dom behöver stänga av ett helt berg när han ska jaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar