fredag 19 oktober 2012

Bajs

Idag hämtade svärmor upp mig påväg till jobbet, så jag kunde låna tillbaka mammas bil som vi lånar ut till henne över helgen. För när vi lånat ut den och hon hämtat bilen igår så kom jag på att jag skulle till tandläkar'n idag och laga en tandfraktur. Sååå.. hon hämtade upp mig, jag åkte till tandläkar'n, dom lagade en tand och tog bort min "retainer" (ståltråden som höll mina tänder på plats efter tandställningen). Och alla som tycker att "borra" är obehagligt och olidlig smärta är ju konstiga. Eller så är jag van vid'et efter alla år med tandställning och tandsten.. för det kändes inte..? Så jag vet inte vad jag vad nervös över. :P
Iallafall, efter tandläkaren tänkte jag att hundarna säkert ville komma ut och springa lite, så jag åkte hem och hämtade stövlar och drog iväg till "dungen" som ligger 100 meter från Vargön. Där sprang dom som jehun i våta gräset.. dock spred det sig en fruktansvärd odör i bilen efter utgången. Jag antog att det var Vilma som stank, då hon var nere i något djupt (och brunt) vatten och klafsade. Så in med henne i duschen direkt när vi kom innanför dörren! Japp, tänkte jag, gött att få henne ren och stinkfri.. tills Ester kom in och la sig på badrumsmattan. "Vaafaaan, är det du som stinker!" utbrast jag.. jag duschade fel hund. Men nu är BÅDA rena, men inte stinkfria. För jag tror att fröken Ester har ätit något i bajsform. Eller så går hon bara runt och fiser konstant (som ni som känner henne vet är rätt normalt att hon gör)..
Nu är klockan strax efter tolv, och jag har hunnit med allt det där! Nu är det bara dammsugning och skura golv kvar. Sen handla och laga mat.

Effektiva dagar tycker jag om! Man känner sig mer nyttig då!
Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar