tisdag 7 maj 2013

Barnasnack

Bulan känns så mycket nu. Den liksom ÄR mycket. Ungen skuffas runt där inne, ibland gör det ont och ibland känns det obehagligt. Men mestadels känns det coolt. Som fan!
Idag har vi gått trettiotvå fulla veckor, och det är alltså femtiofem dagar kvar till beräknad utploppning. Femtiofem.. det är ju sjukt få dagar! Det är inte ens två månader. Det är mindre än två månader! Herregudars..

Här om natten drömde jag att vi åkte in och skulle föda.. jag kommer la inte ihåg hur vi kom dit, men väl på BB tog förlossningen fyra minuter och det kändes som att bajsa ungefär. Utan värkar eller smärta.. överhuvudtaget! Kladdigt var det, men utan smärta!
Sen vaknade jag. Fan också.. jag trodde det liksom var gjort. För även om jag vet att det kommer göra förbaskat ont och kanske kommer bli komplikationer.. så är jag nervös. Vad jag än säger, så är jag lite nervös.. och vill bara få det gjort! Kommer jag fixa't..? Ger jag upp efter tre minuter, när jag känner hur jävla ont det gör? Hur kommer det gå..? Kommer Mathias hinna hem från jobbet (om det sker under dagen), eller måste jag lifta med någon annan? Är det säkert att köra själv, med värkar och allt?


Ju närmre man kommer självaste första juli, desto mer tänker jag på't. Läskigt! Spännande! Livsförändrande! Coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar