fredag 17 maj 2013

Mammagrupp

Jag kikade in på Trestads köp och säljsida igår kväll innan jag somnade. Där hade en tjej skrivit och frågat om det fanns några andra mammor i behov av vänner, som hon. På bara en kväll hade hon fått hejdundrande respons från ett ganska stort antal mammor och blivande mammor. Dom flesta är nyinflyttade (till Vänersborg), men också mammor vars kompisar tagit avstånd sen dom blivit gravida eller bara mammor som ville ha lite fler vänner.

Wow, att hon vågade!, tänkte jag och skrev en presentation om mig själv bland alla andra i kommentarsfältet. Nu har det startats en grupp; Mammor i Vänersborg/Trollhättan. Där hoppas jag få kontakt med iallafall en eller två tjejor i ungefär samma ålder och situation (blivande mamma eller nybliven mamma) som mig.

Bra initiativ av den tjejen! Bra för mig, som är i starkt behov av kvinnligt umgänge. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar