måndag 6 maj 2013

Vänersborgsbo

Japp, måndag idag och vi har hunnit bo här i näääästan en vecka! Imorgon är det en vecka sedan vi flyttade hit våra möbler. Efter mycket slit och släp så börjar vi komma i ordning här hemma.. i Vänersborg! Det är första gången jag är "stadsbo".. för Flen gills inte som stad. Tycker jag.
Vänersborg är la ingen stor stad det heller, men större iallafall! Här finns några klädbutiker/inredningsbutiker och ett par restauranger och uteserveringar (inte bara pizzerior). Och bäst av allt! Secondhandbutiker! :D

Jaa.. förra veckan flyttade vi ju, på tisdagen. Så onsdagen och torsdagen gick åt till att fixa, trixa, bära och kånka runt möbler och lådor till sina rätta ställen. Packa upp, packa ner. Bära till förrådet (som förövrigt är fullt, efter att ha flyttat från 95 kvm till 78 kvm). Jag har tvättat kläder, för första gången på typ tre år, i tvättstugan.. med tvättid och allt!
På fredagen plockade jag lite till. Sen kom pappa och mamma från Flen. :) Vi lyxade till'et och gick på restaurangen Koppargrillen.. vilket slutade med att mamma (som käkade laxfjäril) blev matförgiftad och sket och spydde om vartannat resten av kvällen.
Spyendet gick som tur var över efter ett par timmar, så på lördagen var hon precis som vanligt! Då spenderades dagen med lite shopping. Vi fyndade ett stabilt och väldigt fräscht skötbord i vitt på Erikshjälpen, för ynka 345 spänn. Det ser sprillans nytt ut! :) Mamma och pappa köpte en jättefin barnstol åt oss;


Sen har vi pysslat lite mer; fixat uteplatsen, satt upp lampor, burit ännu mer till förrådet o.s.v. :)

Idag ska jag nog inte göra så mycket. Mest slappa och kanske spela lite sims.. fast känner jag mig själv så kommer jag nog packa upp dom sista lådorna med grejer. Så allt är klart sen!
Men iallafall.. hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar