torsdag 23 maj 2013

Fästingsäsong

Tack (som fan) till den som uppfann fästinglassot, annars hade våra hundar snällt få ha sina inneboende kvar tills Mathias kom hem från jobbet. Idag hittade jag en fästingjäkel i Esters öra och jag får rysningar bara jag tänker på den lilla jävla insekten.. och så ska man då ta i den, för att få bort den! Näfan! Förra året köpte vi ett fästinglasso, som gör att jag kan få bort fästingen men ändå vara ca femton centimeter från djävulsdjuret.


Men bilden säger att man ska spara fästingen..?! Fästingarna hos oss åker ner i toaletten på direkten! Idag så kastade jag ner den i toaletten som vanligt.. satte mig en stund senare och skulle kissa, utan att spola bort fästingen. När jag kissat färdigt så var fästingen borta! Förmodligen har den då åkt ner lite i toastolen p.g.a. mitt kiss.. men min fantasi sätter igång tankarna om att den kanske kan ha simmat och hoppat upp i min rumpa! HUJ! Tänk om?! Jag får krypningar i hela kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar