tisdag 14 maj 2013

Föräldragrupp

Idag är det första träffen för föräldragruppen. Det ska bli spännande att se ifall det är en bra grupp, vilket jag såklart hoppas på! Jag har egentligen inte så jättestort hum om vad man gör på sånadär träffar. Pratar och diskuterar? Tränar på att andas rätt..? Får tips och förslag på saker och ting.. antar jag?
Sen är det nog jätteskönt att få prata av sig med andra blivande föräldrar! Även om det är roligt att prata om bulan med t.ex. Hannes så är det liksom inte samma sak.. han ska inte bli förälder. Han tycker förmodligen inte att det är så vidare värst intressant när jag berättar att jag börjat få foglossning och att jag har sura uppstötningar.. heller inte när jag berättar om diskussionerna jag och Mathias har om framtida regler och liknande (han kanske ÄR intresserad, vad vet jag. Om inte är han jävligt bra på att låtsas).
Mathias syster Jessica har ju ganska nyligen blivit mamma (sjunde februari) och henne gillar jag att prata med. Hon berättar om förlossning och om andra grejer.. jag får kela med hennes William medan hon pustar ut.
Men det är liksom Mathias bästa kompis och Mathias syster.. inte mina "egna" vänner. Nu tänker ju jag och Mathias hålla hela livet, tills döden skiljer oss åt.. men jag skulle vilja ha en (tjej) vän eller två som är min(a) vänner även om Mathias och jag skulle välja att gå skilda vägar.. fattar ni?
Plus i kanten om den framtida vännen då är blivande mamma så vi har något gemensamt. :)

Shit, vad desperat jag låter. Men det får ni ta. ;)

Mathias kunde iallafall inte komma med på träffen idag. :/ Hans arbetsgivare godkände nästkommande träffar, men inte dagens (lite för kort varsel, kan jag tro, då Mathias frågade om'et idag). Så jag ska gå självsammen.. vilket är lite pirrigt, men jag är van vid att fixa saker och ting själv, så det kommer gå bra! Klockan fjorton smäller det iallafall!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du tyckte det var bra med föräldrargrupp. Gustav var med när vi var på det, men varken han eller jag tyckte att det var något för oss. Vi gick inite på föräldrargrupp (mammagrupp?) efter förlossningen heller. Vi är inga "såna föräldrar" :P Jag försökte juh gå på öppna förskolan också men neeej, det var inget för mig. Hoppas du hittar någon rolig att prata barn med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur kommer det sig då..? Att det var något för er?
      Jag tyckte det var väldigt trevligt på träffen och längtar tills på tisdag då nästa möte är. :)

      Radera