tisdag 7 maj 2013

Sådär

Nu har jag sökt lite jobb.. bara tre stycken, men jag har sökt! Boom.

Jag sitter här med sura uppstötningar från HELL! Som vanligt ungefär. Det är jobbigt som fasiken, faktiskt. Så jag ska prata med min barnmorska imorgon om ifall jag verkligen måste knarka järntillskott. För jag har hört att det kan vara det dom sura uppstötningarna kommer ifrån.. eller bara för att jag är allmänt gravid.

Vädret är helt hejdundrande bra! Vindstilla och soligt.. så bra så att man hade kunnat ta ut hundarna på en långpromenad! Men icke.. Ester är halt, den lilla fisan. Vi tror att det är trampdynorna som är torra och spruckna, det är det enda vi kan se när vi kikar på benet/tassen. Så ikväll får vi nog åka iväg och köpa salva för ömtåliga tassar. Annars är det vila som gäller.. om inte det hjälper; veterinären. :/
Men med tanke på att hon inte haltar när hon går i gräs men gör det när hon går på asfalt/grusvägar så tror vi som sagt på trampdynorna. Få se om salva hjälper (och om den får sitta kvar och inte slickas bort).

Nej, Vilma ska iallafall duschas och vi ska la hinna med en stund ute på uteplatsen, i solen. Sen är det dags att laga lite mat, tills karl'n kommer hem. <3

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar